Re: [Aisa.circuli] SNAPP

Autore: Mario Annunziato
To: Maria Chiara Pievatolo
CC: aisa.circuli
Oggetto: Re: [Aisa.circuli] SNAPP
Per completare il discorso,

questo è il link alla pagina della rivista (dal cui "editore capo"
ho ricevuto l'invito) dove si tratta delle opzioni di pubblicazione.

https://www.springer.com/journal/11009/how-to-publish-with-us#Fees%20and%20Funding

Si parla di Open Access e di riviste trasformative.

"Open Access – when an article is accepted for publication, the author/s
or funder/s pay an Article Processing Charge (APC). The final version of
the published article is then free to read for everyone.

Methodology and Computing in Applied Probability is actively committed
to becoming a fully Open Access journal. We will increase the number of
articles we publish OA, with the eventual goal of becoming a fully Open
Access journal. A journal that commits to this process is known as a
Transformative Journal."

Qui per "rivista trasformativo" si intende che l'autore paga per avere
la pubblicazione in accesso aperto.

Vediamo il prezzo:

"Article-processing charges (APC)

Authors who choose to publish open access in Methodology and Computing
in Applied Probability are required to pay an article-processing charge.

The APC for all published articles is as follows, subject to VAT or
local taxes where applicable:

£1990.00/$2890.00/€2290.00"

L'inflazione ha colpito anche l'open access!

Insomma paghi, dai in pasto i dati a Google, e se non ti sta bene
sei fuori dal giro.

Adesso dovrò rispondere al capo editore.

Saluti

    M. A.