Re: [Lista Criptica] La Ciberseguretat a Catalunya

Author: Elkon Fad
To: Criptica - Llista de debat, jdelgado
Subject: Re: [Lista Criptica] La Ciberseguretat a Catalunya
Hola!

On 16 de desembre de 2016 20:26:43 CET, jdelgado <jdelgado@???> wrote:
>Hola,
>
>Avui he estat a la presentació de l'informe 2016 de l'Observatori del
>Risc, anomenat "La Ciberseguretat a Catalunya".
>http://www.fundacio-ides.org/ides/acte-de-presentacio-la-ciberseguretat-a-catalunya-informe-2016-de-lobservatori-del-risc/

Ostres em va arribar però no podia anar-hi. Tinc ganes de veure aquest informe, a veure cap a on apunta. Movent-ho col·legis professionals em fa una mica més de confiança que si ho fes la generalitat, aquesta té un interès molt clar de vigilància i control i no es contempla a si mateixa com a amenaça cap a la llibertat i seguretat del ciutadà; només parla dels "ciberdelinqüents" (que són un problema) i dels ciberterroristes (que com no siguin els tuiters de daesh no sé què són). M'interessa veure com ho veu el món empresarial, perquè m'ensumo un focus no en el ciutadà, sinó en l'empresa, i en la infraestructura pública creada o gestionada per aquesta. Per tant, hi tinc interès en tant que ecosistema de seguretat que ens és proper i que treballa en conceptes semblants, i vull veure quin és el seu subjecte principal, a qui volen protegir.
>Hi he estat perquè em van convidar a escriure un article a l'informe i
>així ho vaig fer. No he aconseguit (encara) el pdf de l'informe
>complet,
>però us adjunto a aquest missatge l'article que m'han publicat dins
>l'informe (l'esborrany pràcticament definitiu, en realitat).
>
>M'agradaria *molt* conèixer el vostre parer sobre l'article, així que
>si
>a algú li ve de gust llegir-lo, la seva opinió serà molt benvinguda.

Són 14 pàgines, crec que me l'imprimiré. Tard o d‘hora te'n dic alguna cosa.
>més, menciono a Criptica ;)

Uoooh que bé!