Re: [Lista Criptica] Apps missatgeria instantània

Author: Elkon Fad
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Apps missatgeria instantània
Wire sí que sembla tenir millors features que Signal sobre usabilitat,
però el servidor és privat i té un model de xarxa centralitzat, com
Signal i Telegram.
D'aplicacions noves que no es menjaran un rosco també hi ha Wickr, però
aquesta ja no publica el codi ni del client, passo de mirar quina cripto
fa. Lo curiós és que és la que surt que fan servir a Mr.Robot, jo em
pensava que era una app fictícia.

El 21/11/16 a les 11:13, vdo ha escrit:
> Molt útil i interessant la taula, merci per compartir.
>
> La veritat es que Wire en quant a features, i el fet de poder
> registrar-se sense necessitat de num de telefon, es un pas endavant
> sobre whatsapp, telegram, i m'atreviria a dir que signal.
>
> Però a mi em sembla que posats a cercar alternatives el que cal es anar
> cap a models netament lliures, descentralitzats i segurs.
>
> Llàstima que projectes com Tox van a un ritme incapaç de competir i
> guanyar adeptes.

No crec que Tox sigui el paradigma, el que té de bo que és el p2p no ho
protegeixen com a important. Llegint algun flame a github (que vaig
compartir per aquí fa un temps) veia que la seva prioritat és
"substituir skype". Potser no se n'adonen que és jitsi qui està assumint
aquest paper.

En tot cas, jo crec que la missatgeria ha d'anar cap a un redescobriment
de Jabber o extensió de Matrix.org. El redescobriment de Jabber
passaria per aplicacions maques com Whatsapp o Signal, que es puguessin
enviar fotos i missatges de veu, que funcionin sempre els missatges
offline (quan un dels dos no està connectat). Podríem provar el client
de matrix Riot.im. A la wiki de Matrix.org es comparen amb jabber així:

"We think of Matrix and XMPP as being quite different; at its core
Matrix can be thought of as an eventually consistent global JSON db with
an HTTP API and pubsub semantics - whilst XMPP can be thought of as a
message passing protocol. You can use them both to build chat systems;
you can use them both to build pubsub systems; each comes with different
tradeoffs. Matrix has a deliberately extensive ‘kitchen sink’ baseline
of functionality; XMPP has a deliberately minimal baseline set of
functionality. If XMPP does what you need it to do, then we’re genuinely
happy for you :) Meanwhile, rather than competing, an XMPP Bridge like
Skaverat’s xmpptrix beta <https://github.com/SkaveRat/xmpptrix> or
jfred’s matrix-xmpp-bridge
<https://github.com/jfrederickson/matrix-xmpp-bridge> or Matrix.org’s
own purple-matrix <https://github.com/matrix-org/purple-matrix/> has
potential to let both environments coexist and make the most of each
other’s benefits."

Ara refloto una conversa en aquesta mateixa llista sobre matrix. El que
no sóc capaç de trobar és la presentació de l'últim hackmeeting sobre
Matrix, van fer unes diapos xules. Podeu trobar la presentació
enregistrada aquí (pista 16) https://archive.org/details/20161029IPFS

Salut!