Re: [Hackmeeting] laptop con linux pre installato

Autore: arnihacker
To: HackMeeting, Federico Leva (Nemo), Marco A. Calamari
Oggetto: Re: [Hackmeeting] laptop con linux pre installato
Certo che è strano che la sola discendenza slackware arc linux
venga rispettata nel tablet sia da pinet64 che da manjaro
:

378
https://pine64eu.com/product/pinetab2-10-1-8gb-128gb-arm-based-linux-tablet-with-detachable-backlit-keyboard/
OS: DanctNix Arch Linux
altrimenti uno a parità di prezzo:

"This post will describe my experience installing Arch Linux on a PineBook Pro on external storage
(USB stick in this example). Thus, the Manjaro default installation on the eMMC will not be touched.
You should use a fast USB Stick, or the overall experience will be extremely slow. I’m using a SanDisk
Extreme PRO, which is fast and feels like an SSD. This USB stick will be erased entirely, so don’t use
a USB stick with essential data on it."
https://www.lorenzobettini.it/2022/12/installing-arch-linux-on-a-pinebook-pro-external-storage/

e poi un asus o un think pad ...