Re: [Lista Criptica] Ok Google, what is a whopper

Author: Dhole
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Ok Google, what is a whopper
On 17-04-17 07:30:00, kakakak wrote:

> S'ha enviat el missatge abans que acabes d'escriure xP..
>
> En quant a l'assistent, òbviament, si vols tenir privacitat, que fas amb
> un micròfon de google permanentment escoltant a casa teva fins que dius
> Ok google??? No accepto queixes.

Molt bona idea aixo d'aquest anunci. Tant de bo la gent se'n adoni del
perill de tenir aquests dispositius... Es que em sembla molt fort que
la gent alegrement s'instali aquests sistemes a casa i al mobil, sabent
que estan grabant tota l'estona i retransmetent-ho a una multinacional i
a mes que accepten ordres per realitzar accions en nom de l'usuari,
sovint sense cap control d'acces...

Em recorda a un xkcd de fa poc:

https://xkcd.com/1807/

> En quant a la wikipedia, no m'estranya, s'han vist un munt de casos de
> canvis d'articles, de manipulacions, de censures... etc Simplement es un
> altre recordatori de que estem utilitzant una WIKI COL·LABORATIVA com a
> principal font d'informació, la utilitzem, la citem, massa sovint. Es
> una cosa inexacte, i com la historia, la poden escriure els vencedors
> per desafavorir els vençuts.

Doncs jo vinc a dir que el fet que la wikipedia sigui col.laborativa es
el que la fa mes imparcial que una enciclopedia provinent d'una entitat
individual. Penso que justament en la wikipedia, aixo que els vencedors
escriuen la historia no aplica, ja que a la wikipedia tothom te els
mateixos recursos per editar, tant vencedors com perdedors. Si es
veritat que aquest format d'enciclopedia dona lloc a possibles trolls i
a entitats interessades; pel cas dels trolls hi ha revisors que cuiden
de revertir canvis indesitjats. Pel cas d'entitats interessades, qui
tingui la versio oposada tambe pot editar, aixi que es pot generar una
mena de balans entre els dos punts de vista. Aquesta oportunitat no
existeix en les enciclopedies classiques.

--
Dhole