Re: [Lista Criptica] Ok Google, what is a whopper

Author: mapm
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Ok Google, what is a whopper

On 04/17/2017 10:02 AM, Dhole wrote:
> [...]

Que potser has dit alguna cosa com "Alexa, send message"?

> Molt bona idea aixo d'aquest anunci. Tant de bo la gent se'n adoni del
> perill de tenir aquests dispositius... Es que em sembla molt fort que
> la gent alegrement s'instali aquests sistemes a casa i al mobil, sabent
> que estan grabant tota l'estona i retransmetent-ho a una multinacional i
> a mes que accepten ordres per realitzar accions en nom de l'usuari,
> sovint sense cap control d'acces...

:O

> Em recorda a un xkcd de fa poc:
>
> https://xkcd.com/1807/

:P

Al final la seguretat tècnica i la enginyeria social seran indiscernibles!

> Doncs jo vinc a dir que el fet que la wikipedia sigui col.laborativa es
> el que la fa mes imparcial que una enciclopedia provinent d'una entitat
> individual. Penso que justament en la wikipedia, aixo que els vencedors
> escriuen la historia no aplica, ja que a la wikipedia tothom te els
> mateixos recursos per editar, tant vencedors com perdedors.

Els mateixos recursos és molt difícil. Per exemple, qui tingui ingents
recursos humans i diners per a pagar-los pot iniciar una maquinària de
maquillatge històric que una indivídua sola o fins i tot en una
comunitat global sense entrades econòmiques no pot fer amb facilitat.

A part que el cert grau d'anonimitat també pot jugar a favor de qui té
meś poder, perquè aleshores les usuàries que té contractades són més
difícil d'interrelacionar i l'amenaça passa desapercebuda.

Crec que una cosa bona en la coŀlaboració és aplicar mecanismes de
generació i conservació de confiança entre usuàries i grups d'usuàries,
per a evitar aquestes influències negatives que graviten al voltant d'un
poder interessant i per a poder distribuir millor l'autoritat editora.

Si es

Salut i diversió!

mapm mata'm amb mapalm
--

+-------------------------------------------------+
|mapm@???                             |

|                                                 |

|F291 B9BA E76C 666A 3FD9 4283 DF1E B3F9 DFCE A5EC|

|Agraeixo rebre missatges xifrats i criptosignats |

|Agradezco recibir mensajes cifrados y firmados |

|Encrypted and signed messages gratefully received|