Re: [Lista Criptica] Sistemes Operatius lliure per a mòbils

Author: vdo
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Sistemes Operatius lliure per a mòbils
Jo estic temptat d'instal.lar Lineage al meu, que ja fa servir
CyanogenMod. En algun moment ho faré i us dic que tal, tot i que no
espero molta diferència respecte CM.

Lineage => Interessant veure si la comunitat aconsegueix una 'distro'
d'Android estable i universal, al marge de Google.

Copperhead OS => Hardened però una mica elitista a nivell hardware. Pot
inspirar millores a Lineage.

Replicant => Seria com la debian dels Android, pero molt 'tipi' a hores
d'ara. Com diu pedro-free va molts passos per enrera.

També cal veure que passa amb els dispositius basats en development
boards com RPi zero W[0] , mòbils 99% lliures no estan tant lluny.
Per a mi el dispositiu ideal seria quelcom semblant a la Pyra[1], hw
lliure, compatible amb apps android i a un preu asequible.

0:
https://hackaday.io/project/19035-zerophone-a-raspberry-pi-smartphone/log/51839-project-description-and-frequently-asked-questions
1: https://pyra-handheld.com/boards/pages/pyra/