Re: [Lista Criptica] Sistemes Operatius lliure per a mòbils

Author: Jaume
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Sistemes Operatius lliure per a mòbils
Bona vesprada!
Amb el tema LineageOS s'està obrint un escenari interessant. Jo porte
ja prou temps fent servir Cyanogen, en concret des de la versió 7
(Android 2.3 Gingerbread) i la veritat que estic molt content.
Amb el fork de LineageOS ha arribat lo bó de veres, la majoria de
desenvolupadors s'han quedat en Lineage i ara passa a ser una ROM 100%
comunitària, cosa que amb Cyanogen no passava ja que distribuïen la ROM
privativa i comercial CyanogenOS amb algunes apps de microsoft i tal
perquè van invertir en ells. La comunitat de Lineage potser s'aprope
més cap a F-Droid en el futur, i també MicroG [0]. També hi ha
algunsdesenvolupadors que estan fent builds de Lineage directament amb
F-Droidi MicroG, encara que són un parell només. Però el cas és que
abans Cyanvenia sense gapps en plan fes el que vulgues però realment
l'única opcióque s'oferia als usuaris sense massa idea era instalar
Gapps, i ara potserés comence a oferir aquesta altra opció.
Per als que encara feu servir gran part dels serveis de Google, jo vaig
fer servir aquest tuto per guardar contactes i calendari
alopenmailbox[1]. Pense que Lineage pot servir de porta d'entrada a
totala gent que vol introduïrse al món del programari lliure en
mòbils,vindria a ser el "Linux Mint" de les ROMs sense Google.

[0]: https://forum.xda-developers.com/lineage/general/strategic-allianc
e-bundle-f-droid-add-t3532485[1]:
https://blog.desdelinux.net/sincronizar-contactos-y-calendario-sin-
google-en-android/
El dc 29 de 03 de 2017 a les 15:44 +0200, en/na vdo va escriure: