[ZonaRossa] Sikkerhetsadvarsel. zonarossa@inventati.org ble …

Author: zonarossa
To: zonarossa
Subject: [ZonaRossa] Sikkerhetsadvarsel. zonarossa@inventati.org ble hacket av kriminell gruppe.
Hei!

Som du kanskje har lagt merke til, sendte jeg deg en epost fra kontoen din.
Dette betyr at jeg har full tilgang til kontoen din.

Jeg har sett på deg i flere måneder nå.
Faktisk har du blitt smittet med ondsinnet programvare gjennom et voksent nettsted du besøkte.

Hvis du ikke er kjent med dette, vil jeg forklare det.
Trojan-viruset gir meg full tilgang og kontroll over en datamaskin eller annen enhet.
Det betyr at jeg kan se alt på skjermen, og slå på kameraet og mikrofonen, men du er ikke klar over dette.

Dermed fikk jeg også tilgang til alle dine kontakter.

Hvorfor antivirusprogrammet ikke oppdaget skadelig kode?
Svar: Jeg har en driver Trojan, jeg oppdatere sine signaturer hver fjerde time, slik at antivirus er rolig.

Jeg laget en video som viser hvordan du tilfredsstiller deg selv på venstre halvdel av skjermen, og på høyre halvdel ser du videoen du så på.
Med et klikk på en knapp, kan jeg sende denne videoen til alle dine e-postkontakter og sosiale nettverkskontakter.

For å forhindre dette, overfør beløpet 0.2 BTC (~5000 NOK) til min bitcoin-adresse (hvis du ikke vet hvordan, google "Kjøp Bitcoin").

Min bitcoin-adresse er: 1EdX5vtBiHGmkqbJc7VRSuVMx9Kpgh53Tp

Så snart betalingen er mottatt, fjerner jeg videoen, og du vil aldri høre meg igjen.
Jeg gir deg 48 timer å betale.
Ikke bekymre deg, jeg har legg merke til å lese dette brevet. Så snart du åpner den, begynner timeren å fungere.

Innlevering av klager til et sted er ikke meningsfylt fordi denne e-posten ikke kan spores som min bitcoin-adresse.
Jeg gjør ingen feil.

Hvis jeg finner ut at du har sendt inn en rapport eller delt denne meldingen med noen andre, blir videoen distribuert umiddelbart.

Vennlig hilsen!