Re: [Lifeoutoffb] Articolo su Facebook, le diverse problemat…

Author: Gabriele Viglianisi
To: Reclamare indipendenza dall'oligarchia del web
Subject: Re: [Lifeoutoffb] Articolo su Facebook, le diverse problematiche, e Mastodon
Grazie! Lungo è senza dubbio lungo, dovrei magari tornarci con più tempo e
vedere cosa si può tagliare.

Pare di sì. La Events API non si può completamente più usare se l'app non è
approvata, anche se non ci abbiamo ancora neanche provato a inviare l'app
per review.
Qui le nuove regole: https://developers.facebook.com/docs/apps/review/

Cito da lì:
"""

If your app uses any of the following functionality, your app will be
reviewed by Facebook. You will need to agree to supplemental terms beyond
our platform policies. You will also be required to provide information
about your business, and Facebook will verify that business.

- Facebook Login and also asks for friends, photos, tagged places,
videos, events, managed groups, posts, or mobile phone
- Pages API
- Events API
- Messenger Platform API
- Instagram Graph API
- Groups API
- Business Manager API

If you are a business building tools for other businesses, you will need to
agree to supplemental terms and a Technology Provider amendment.
"""