Re: [Lista Criptica] alguien interesado en hacerse con un po…

Author: fadelkon
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] alguien interesado en hacerse con un portatil con libreboot

El 17/01/18 a les 22:12, fadelkon ha escrit:
> El 17 de gener de 2018 19:55:18 CET, Rabbyte <rabbyte@???> ha escrit:
>
> Les últimes que suporten wifi-ac no, però fins les anteriors de wifi-n, els drivers (al kernel del sistema del pc) i el firmware (a la targeta) són lliures. Després d'anys d'enginyeria inversa, em sembla que al final atheros va col·laborar amb linux, i el que és segur és que avui dia el codi és 100% lliure i és el chipset que més funcionalitats té i millor funciona. Altres chipsets són ralink i intel.

A wikipedia hi ha una taula amb tots els drivers wireless de linux[1].
Es poden ordenar per "Non-free firmware required". Els drivers, la part
que corre al kernel són tots GPL o ISC (tipus BSD), així que només
parlem del firmware que siguin privatius :) Sembla que els de ralink
tampoc tenen firmware privatiu. Realtek, broadcom, intel... sí.

A la wiki de linux wireless[2] es pot trobar tota la info per qui li
interessi.

1:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_open-source_wireless_drivers#Status
2: https://wireless.wiki.kernel.org/en/users/drivers/atheros