[Lista Criptica] El Tribunal de Justícia Europeu despatxa la…

Author: Ivan Vilata i Balaguer
To: Llista d'usuaris de guifi.net, Criptica - Llista de debat
Subject: [Lista Criptica] El Tribunal de Justícia Europeu despatxa la retenció massiva de comunicacions
El que veieu, ahir el Tribunal de Justícia de la Unió Europea va
publicar una [nota de premsa][1] que resumeix els resultats d’una
[decisió][2], i on declara que «la llei de la UE exclou les lleis
nacionals que prescriuen la retenció de dades general i indiscriminada»,
i la limita a només casos molt greus i particulars, en cas d’absoluta
necessitat, només sobre persones implicades directament, amb una durada
acotada i amb un accés molt limitat. Es llig en 5 minuts.

[1]: http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2016-12/cp160145en.pdf
[2]: http://curia.europa.eu/juris/documents.jsf?num=C-203/15

Tractant‐se el cas original d’una operadora, estic segur que açò pot
donar justificació a que operadores com la Fundació de guifi.net deixen
de recollir i retenir dades per imperatiu legal, citant aquesta decisió
en cas de problemes (compte, no sóc advocat).

Com a nota personal, aquesta sentència sobre retenció de dades i la
recent sobre les clàusules sòl de les hipoteques em recorden que el que
cal és *més Unió Europea* i no menys per a lliutar contra la
descomposició social.

(Via [Vikings](https://quitter.se/vikings).)

Salut,

--