Re: [Lista Criptica] Predictive World

Author: Elkon Fad
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Predictive World

El 04/12/16 a les 20:30, Dhole ha escrit:
> "Un grup de policies te un detector d'alcoholemia que detecta alcohol en
> un 5% dels casos en que el conductor es sobri. Pero el detector mai
> falla en detectar una persona borratxa. Un de cada mil conductors
> condueix borratxo. Suposa que un policia para un conductor a l'atzar i
> li fa el test d'alcoholemia amb el detector. El detector indica que el
> conductor ha begut. Assumint que no sabem res del/la conductor/a.
> Quina es la probabilitat que realment el/la conductor/a realment hagi
> begut?"
>
> Respotsa: 2%

És una reflexió molt interessant. Tant el nombre de beguts com el de
falsos positius són pocs, però quan tens un positiu s'han de comparar
aquests nombres "petits" entre ells, no amb la majoria de "nombres
grans" que són els no-beguts que dónen negatiu.

Segons les dades
- de cada mil, 1 va begut. --> 1 / 1000.
- de cada cent, 5 donen fals positiu --> 50 / 1000.

Comparant, si tens un positiu, només 1 / (50+1) = 1/ 51 ~= 0.02 aniran
beguts.

Gràcies Dhole. Està molt bé com a exercici i argumentari en contra les
polítiques antiterroristes, m'agradaria veure quants de tots els
musulmans al registre francès de jihadistes, col·labora amb daesh.
"Primer van ser els musulmans, i jo no vaig dir res perquè no era
musulmà..."

Salut