[Lista Criptica] 2007

Author: guifipedro
To: Criptica - Llista de debat
Subject: [Lista Criptica] 2007
A la llista debian cat s'ha parlat dels problemes de les noves
generacions de intel i amd

"It is extremely unlikely that any post-2008 Intel hardware will ever be
supported in libreboot, due to severe security and freedom issues"

https://libreboot.org/faq/#intel

"It is extremely unlikely that any post-2013 AMD hardware will ever be
supported in libreboot, due to severe security and freedom issues"

https://libreboot.org/faq/#amd

S'està produïnt un fork de la història de la humanitat?
Estem acceptant les condicions d'aquesta nova forma d'humanitat?

El primer iphone va sortir al mercat al 2007 [1]
El programa PRISM es va posar en funcionament el 2007 [2]
Any que també comença a materialitzar-se la suposada crisis (~2007).
S'ha trobat un nou paradigma de poder i govern?

Això em recorda a les granotes que estan a l'olla i l'aigua es comença a
escalfar poc a poc.

Libreboot sempre m'havia semblat una cosa divertida (com molts dels
aspectes de seguretat). Però començo a preocupar-me seriosament. La meva
intenció no és donar por, perquè a mi tampoc m'agrada, sinó fer
conscient dels perills que es van introduïnt. I de que si us heu de
comprar un portàtil, mireu si us podeu adaptar amb models com [3].
Perquè quan comprem, és una mena de democràcia, estem votant sobre què
volem. Lo que està clar, és que si no ens importa lo que comprem o
consumim, a la llarga, serem víctimes de les nostres pròpies accions.

Seguim!

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(surveillance_program)
[3] https://minifree.org/product/libreboot-x200/