Re: [Lista Criptica] Signal com a millor opció respecte a l…

Author: drymer
To: Criptica - Llista de debat
New-Topics: Re: [Lista Criptica] Signal com a millor opció respecte a la privacitat
Subject: Re: [Lista Criptica] Signal com a millor opció respecte a la privacitat
Contesto al correu:

On Fri, Sep 09, 2016 at 01:43:58PM +0200, Ivan Vilata i Balaguer wrote:

>En la meua no massa informada opinió, Signal ofereix un bon equilibri
>entre privadesa, funcionalitat i comoditat d’ús, malgrat la seua (ja
>definitiva) centralització. Clar que si l’ús d’[OMEMO][] en clients
>XMPP s’estèn, podríem estar parlant d’una alternativa millor i no molt
>llunyana en el temps, almenys en Android on Conversations i ChatSecure
>poden oferir una funcionalitat similar amb l’avantatge de la federació,
>però encara amb obstacles d’usabilitat com els xats en grup o
>l’intercanvi de fitxers.

Amb els xats de grup no se quin problema hi ha. Respecte a compartir fitxers hi ha una opció ben bona, que es el XEP http_upload. La imatge (no se si agafa altres fitxers) es puja al servidor XMPP i al grup o a l'altra persona li arriba una url. Segons el client, sota la url es mostra la imatge. Això ho fa conversations, per exemple.

> [...]
>cantonada (amb [OLM][]) i l’avantatge de xats en grup independents d’un
>servidor concret. Tanmateix no sé en quin estat estan els clients i
>probablement n’hi haja molts pocs servidors.
>
>[Tox][] encara no és prou amigable i [Briar][] està en prealfa.
>
>En resum, jo diria que XMPP podria considerar‐se una bona opció a
>recomanar ara, encara que no siga la panacea de la privadesa. ¿Algú ha
>emprat Conversations últimament amb OMEMO, amb xats de grup o per a
>registrar un nou usuari? ¿Creieu que és suficientment fàcil per a

Jo no he fet servir OMEMO, pero se de gent que el fa servir a tota hora i va perfectament. El problema es que nomès hi es, estable, a Conversations. El tema dels xats de grup ja he dit que no tinc clar el problema. Per a registrar, Conversations ofereix el seu propi servidor, més senzill impossible. I per últim, si, jo l'he recomanat a gent que no sabia ni que es el jabber i l'ha fet servir sense problemes.

No se si ho vaig posar, però vaig fer un article en el que la primera part es un resum/traducció d'un altre que explica l'estat actual del XMPP en móvils (tambè parla de com montar un servidor amb bon suport móvil), per si algú no te clar l'estat actual real de l'XMPP.

https://daemons.cf/posts/xmpp-en-mviles-mentiras-y-cmo-mejorar-tu-servidor/

Saluts