Re: [Lista Criptica] [EN] Article sobre l'experiencia de fer…

Author: Ivan Vilata i Balaguer
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] [EN] Article sobre l'experiencia de fer anar un node de sortida de Tor
Dhole (2016-09-08 23:05:24 -0700) wrote:

> Us comparteixo aquest article que m'ha semblat interessant sobre una
> persona que porta 8 mesos fent anar un node de sortida de Tor, i
> n'explica l'experencia i consells utils per gestionar els correus
> d'abus que reb.
>
> https://blog.daknob.net/running-a-tor-exit-node-for-fun-and-e-mails/

Interessant, gràcies per l’enllaç!

> Recordeu que la xarxa Tor funciona a partir de nodes voluntaris! Us
> animo a tots els que tingueu els coneixements tecnics a montar un
> node, no cal que sigui de sortida :)

Em sembla que un problema gros al qual no fa referència l’article és la
legislació concreta de cada país pel que fa a la responsabilitat de qui
allotja un node d’eixida de Tor quan aquest s’ha emprat per a cometre
alguna acció iŀlegal. Probablement en Espanya siga un tema relacionat
amb la prestació de serveis d’accés a Internet, on em sembla que
l’operador té certes obligacions en cas de conéixer una d’aquestes
accions. En altres llocs com Alemanya la cosa és pitjor i pots ser
directament responsable (quelcom que ha tocat la moral a xarxes
comunitàries com Freifunk).

El Projecte Tor té una FAQ sobre el tema, però bastant limitada als EUA:
<https://www.torproject.org/eff/tor-legal-faq.html.en>

--
Ivan Vilata i Balaguer -- https://elvil.net/