Re: [Lista Criptica] Meltdown / Spectre

Author: Alejandro Adán Navarro
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Meltdown / Spectre
Estic en desacord amb el que has dit sobre Windows. vdo ja va dir per aquí
fa un temps que “[…] també cal entendre que algú nómada pugui necessitar
fer servir el disc extern en equips que no son el seu.”. Jo hi afegeixo que
hi ha aplicacions que només estan disponibles a Windows i que, per tant (o
per altres motius), un usuari o un administrador de sistemes pot no
tenir-ho fàcil per abandonar Windows. En aquestes circumstàncies (en totes,
realment), un usuari de Windows ha de poder gaudir del nivell de
seguretat/privadesa que li permeti el seu sistema i l’ús que en fa, així
que ser-ho no l’incapacita per ser en aquesta llista. Si jo fos
administrador d’alguna infraestructura Windows, conèixer els problemes de
privadesa de Windows no em faria actuar de manera despreocupada davant
d’aquestes vulnerabilitats: ho trobo un tret al peu. Sembla que per a Linux
hi ha un pedaç per a Meltdown amb implicació del propi Linus Torvalds: [1].

Estoy en desacuerdo con lo que has dicho sobre Windows. vdo ya dijo por
aquí hace un tiempo que “[…] també cal entendre que algú nómada pugui
necessitar fer servir el disc extern en equips que no son el seu.” (“[…]
también hace falta entender que alguien nómada pueda necesitar usar el
disco externo en equipos que no son el suyo”). Yo añado a eso que hay
aplicaciones que solo están disponibles en Windows y que, por lo tanto (o
por otros motivos), un usuario o un administrador de sistemas puede no
tenerlo fácil para abandonar Windows. En estas circunstancias (en todas,
realmente), un usuario de Windows debe poder disfrutar del nivel de
seguridad/privacidad que le permita su sistema y el uso que hace de él, así
que serlo no le incapacita per estar en esta lista. Si yo fuera
administrador de alguna infraestructura Windows, conocer los problemas de
privacidad de Windows no me haría actuar de manera despreocupada ante estas
vulnerabilidades: lo considero un disparo en el pie. Parece que para Linux
hay un parche para Meltdown con implicación del propio Linus Torvalds: [1].

[1] <
https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/torvalds/linux.git/commit/?id=5aa90a84589282b87666f92b6c3c917c8080a9bf>
via/vía <
https://hothardware.com/news/intel-cpu-bug-kernel-memory-isolation-linux-windows-macos>