[Lista Criptica] Meltdown / Spectre

Author: 4856
To: List_criptica
Subject: [Lista Criptica] Meltdown / Spectre
Fa poques hores que he conegut el "0 day" del Meltdown / Spectre.

Pel poc que he llegit, la gran majoria dels ordinadors estan afectats
(ja que Intel és la companyia que més hardware disposa).

Pel que diuen aquesta vulnerabilitat la taxen de "la vulnerabilitat més
gran en anys" però no sé si és cert o és una forma d'alarma excessiva.

Algú que sàpiga del tema, ens pot comentar de forma molt resumida en què
es veu afectat el PC.

Algú sap si els sistemes operatius de Linux (Ubuntu i Tails) (entenent
que Tor en el moment el sistema operatiu estigui "parcheado" estarà
arreglat) tindran en els pròxims dies actualitzacions per evitar
Meltdown / Spectre ?

Pels que encara useu Windows (que espero que aquí no hi hagi ni un),
crec que ja han tret una actualització, però no ho se segur.

Però com que Windows, per defecte ja us roba les dades, jo no em
preocuparia per si han tret una actualització o no.

_____________________________________________________________________________________________________________

Hace pocas horas que he conocido el "0 day" del Meltdown / Spectre.

Por el poco que he leído, la gran mayoría de los ordenadores están
afectados (puesto que Intel es la compañía que más hardware dispone).

Por el que dicen esta vulnerabilidad la tasan de "la vulnerabilidad más
grande en años" pero no sé si es cierto o es una forma de alarma
excesiva.

Alguien que sepa del tema, nos puede comentar de forma muy resumida en
que se ve afectado el PC.

Alguien sabe si los sistemas operativos de Linux (Ubuntu y Tails)
(entendiendo que Tor en el momento el sistema operativo esté "parcheado"
estará arreglado) tendrán en los próximos días actualizaciones para
evitar Meltdown / Spectre ?

Por los que todavía usáis Windows (que espero que aquí no haya ni un),
creo que ya han sacado una actualización, pero no lo se seguro.

Pero cómo que Windows, por defecto ya os roba los datos, yo no me
preocuparía por si han sacado una actualización o no.