Re: [Lista Criptica] Cifrado de disco

Author: fadelkon
To: Criptica - Llista de debat, kakak, list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Cifrado de disco

On 1 de setembre de 2017 10:57:00 CEST, kakak <kak_adel_uxe@???> wrote:
>Nomes vui afegir que luks tot això ho pot fer.

>No estic segur de que pugui fer fàcilment lo de crear volums ocults
>pero... segur que es podria!

Hauríem de mirar cryptsetup, no ho tinc clar.

>Tot lo demes o pot fer. Inconveniència? Que nomes ho obren sistemes
>linux, que jo sàpiga (tot i que segur hi ha implementació per windws).

La implememtació per windows és readonly si no recordo malament. A més cal pensar que sota de luks hi ha un sistema de fitxers normal, és a dir, que si es fa amb ext4 + luks, caldran més drivers precaris.

>La cosa es preguntar-se si un ordinador amb windows es un ordinador
>fiable. Per tant, si es vol obrir una partició encriptada des d'un SO
>compromès per defecte. Es la meva humil opinió.

Tens tota la raó, i ara que rellegeixo la pregunta, no posava com a condició que fos multiplataforma. Hi ha una eina gràgica a gnome, el gestor de discs, que permet partir discos i formatar, luks inclosa.