Re: [Lista Criptica] Gestor Correo Open Source

Author: Elkon Fad
To: list_criptica@inventati.org
Subject: Re: [Lista Criptica] Gestor Correo Open Source

El 07/11/16 a les 23:25, Arnau valls ha escrit:
> Buenas,
>
> Recientemente he estado trasteando con Posteo + "Thunderbird+Enigmail"
> (desde que fui al taller de críptica del pasado miércoles).
> He estado mirando gestores de correos para Android open source y el
> que parece mas conocido es el *K-9 Mail. *Alguien sabe que tal es? Se
> ha hecho alguna auditoria al respecto? O alguna otra aplicación mejor?

K-9 Mail va molt bé, l'altre client de correu que conec per android és
el de AOSP (el de stock), però no sé si encara ve preinstal·lat als mòbils.

Si vols fer servir GPG al mòbil després d'haver valorat els riscos que
apunta kakak, pots fer servir APG, disponible com K9Mail al repositori
d'aplicacions lliures F-Droid. APG és l'equivalent a GPG i Enigmail: et
gestiona el clauer GPG (llista de contactes, baixada de servidors de
claus) i et permet xifrar i signar. Tot i que és una aplicació externa,
et copia el text xifrat/signat al portaretalls i és prou pràctic.
L'única pega és que no he trobat la manera de xifrar adjunts, només text
pla. Pensa que la pots fer servir per escriure correus xifrats encara
que no tinguis la teva clau privada al mòbil. És a dir, podries xifrar
mails a altres (perquè tenir claus públiques "només" revela el graf
social) però no desxifrar (perquè per fer-ho necessitaries posar la clau
privada al mòbil)

La moguda de pp o pEp que comenta lyx és un projecte en desenvolupament
que pretén fer extensions pels clients de correu més populars (k9mail,
thunderbird, outlook, etc) que permetin gestionar fàcilment les claus
GPG entre dispositius. Que jo sàpiga encara no n'hi ha cap versió estable.

Salut,
fadelkon