Re: [Lista Criptica] copyright (era Re: owncloud, nextcloud)

Author: Elkon Fad
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] copyright (era Re: owncloud, nextcloud)
Hola,
crec que no coneixeu una part de la pel·lícula

El 09/12/16 a les 01:30, guifipedro ha escrit:
> [no sóc expert, em vaso en experiències i observacions]
> Se'n va a offtopic però espero que sigui útil.
>
> Per a què la versió enterprise d'owncloud probablement és un altre codi
> no publicat i en forma de mòdul que va a sobre de l'altre.
>
> Software com owncloud tenen una part pública i una part privada.
> Nextcloud és tot el mateix codi en la mateixa versió.

Bàsicament, el copyright el té l'autor, i qui té el copyright pot fer el
que vulgui. Suposem que és una empresa/fundació o que aconsegueix que
tota la comunitat signi com sqlite. Doncs l'autor, qui té el copyright,
pot fer el que vulgui. Casos:
- Pot agafar el codi i publicar-lo en GPL, però vendre'l sota una altra
llicència a qui el vulgui tancar
- Pot fer una "comunity edition" MIT o GPL o el que sigui, i una altra
enterprise amb "Terms & Conditions", sigui el mateix codi o no.
Òbviament, no els surt a compte si és el mateix codi, llavors hi ha
funcionalitats que mai arriben a la community o bé que hi arriben més tard.
- Pot canviar de cop la llicència des d'un punt en el temps cap
endavant. El codi publicat fins llavors mantindria la llicència
original, però només perquè ja estava distribuït amb aquella llicència,
que continua sent vàlida.

Bona nit