Re: [Lista Criptica] Predictive World

Author: guifipedro
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Predictive World
On 12/06/2016 08:27 AM, jdelgado wrote:
> "És aberrant com de sodomitzada està la comunitat científica,
> condicionada sempre a estudiar només allò beneficiós per als poderoros"?
> :-)
>
> Bé, és la comunitat científica (...)

[he aprofitat que escribia per recuperar alguns articles i se m'ha anat,
disculpeu]

:)

Estic d'acord amb tot el que dius.
Però et deixes la millor part!

A mi tampoc m'agrada (ni la seva), però tampoc la teva generalització.
Ves en compte de defensar tota la comunitat científica.

TL;DR el mèrit no és de la comunitat científica, sino de determinats
individus i grups, que tiren endavant.

No trobo just que tothom, "la humanitat", (generalitzant encara més)
s'atribueixi els mèrits quan clarament ve de determinats actors:
atribució. És especialment dolorós quan un individu-col·lectiu que havia
perseguit obertament el fet, i després que perd, és un defensor, i "va
ajudar" (Microsoft entra a la Fundació Linux :-) ). M'hagués agradat més
que em donessis noms. No crec en l'individu sol, en moltes ocasions els
noms són la punta de llança d'un col·lectiu fort. Per això em val un nom
de referència.

En el moment que a través de la comunitat científica apareixen
importants canvis de paradigma hi ha un "fork" temporal que arriba fins
i tot a posar en perill la vida d'aquestes persones que estan tirant
endavant aquestes investigacions.

La ciència és la cerca de la veritat o "tenir poder i fer diners"? No ho
sé, lo que sí sé és que els que opinen que és "tenir poder i fer diners"
tenen molta força i rellevància dins de la comunitat científica [0]

La raó, des del punt de vista capitalista (potser la més rellevant), és
que hi ha uns mercats establerts, i les noves investigacions poden
suposar una destrucció dels mercats actuals i risc en la construcció de
nous. I el problema és que en els mercats existents ja hi ha unes
estructures de poder que els favoreixen; i quan canvien, s'ha de tornar
a fer una guerra.

En el camp de la psiquiatría és especialment fascinant la de merda que
hi ha (control social). No descarto un panorama similar fruit del Big
Data i vigilància massiva:
- [Fins fa poc] Contra la dona [1]
- [Ara] Nous tractaments a pacients a psiquiatria. "Hoy en día podemos
decir que la psiquiatría moderna ha llegado a ser una técnica muy
refinada de represión a través de los fármacos" [2]
- [Ara] Contra la rehabilitació de malalts mentals (legalització de les
drogues); qüestionament: podria servir en algunes teràpies a determinats
pacients? [3]

Altres:
- Farmacèutiques i científics associats impulsen productes sintètics
(patentables). I ningunegen remeis naturals (no patentables). Des de
crear una necessitat inexistent, cap a un malalt crònic (fluxe regular
de diners). Investigar sobre productes naturals requereix de fortes
inversions per tal de fer els estudis que segons els organismes
d'estandarització s'han de fer (amb membres de les farmacèutiques i
conflicte d'interessos).
- Prohibició recent de l'Stevia a Espanya-Catalunya:
https://joseppamies.wordpress.com/2016/11/10/stevia-y-la-falsa-independencia-que-propugna-el-govern-de-la-generalitat/

Tindrem dilemes a reconèixer qui és i qui no és "la comunitat
científica". Els arguments que comentes, podria generalitzar a "l'ésser
humà", aquests científics que estudiem (i defensen) els poderosos; són
molts i ben pagats.

Exemples:
- Canvi climàtic: existeix / no existeix. Influenciat per les persones:
sí/no. Responsabilitats: indústria? consum? gestió de residus?.
- Legalització de les drogues. Fins al punt dogmàtic que no es pot
investigar perquè ja està prohibit.

[0] https://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Swartz#JSTOR

[1]
Es va retirar: "Female hysteria was a once-common medical diagnosis,
reserved exclusively for women, which is today no longer recognized by
medical authorities as a medical disorder."
No fa molt: "During the early twentieth century, the number of women
diagnosed with female hysteria declined sharply"
https://es.wikipedia.org/wiki/Histeria_femenina

[2]
https://www.diagonalperiodico.net/cuerpo/29177-la-camisa-fuerza-pastillas.html

[3] https://mosaicscience.com/story/terapia-psicod%C3%A9lica