Re: [Lista Criptica] Curs blockchain i criptomonedes

Author: jdelgado
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Curs blockchain i criptomonedes
Hola,

Vaig fer el curs de Coursera en el seu moment i em va semblar molt
fluixet. Si voleu els detalls *de debó* del tema de blockchains i
bitcoins us recomano un parell de llibres:

* Mastering Bitcoin: Unlocking Digital Cryptocurrencies
Andreas M. Antonopoulos
O'Reilly, 2014
http://shop.oreilly.com/product/0636920032281.do?intcmp=il-npa-books-video-product_chimera

* Understanding Bitcoin: Cryptography, Engineering and Economics
Pedro Franco
Wiley, 2014
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-1119019168.html

Aquests llibres expliquen els detalls, matemàtics i de software, de la
blockchain i els bitcoins. És divertit veure com et pots programar tu
mateix un gestor de transaccions. Amb això i unes paper wallets, màxima
seguretat, perquè no necessites internet per a quasi bé res (bé, al
final has d'enviar una tirallonga de bytes a la xarxa, però és l'únic
que cal fer, i es pot fer des d'una altra màquina).

El pdf de tots dos llibres es pot trobar fàcilment als llocs habituals.