[Lista Criptica] Argument a favor del dret a la privacitat

Author: Dhole
To: Criptica - Lista de socios temporal
New-Topics: Re: [Lista Criptica] Argument a favor del dret a la privacitat
Subject: [Lista Criptica] Argument a favor del dret a la privacitat
Recentment em van comentar un argument que s'usa sovint en la defensa de
la privacitat i em va semblar molt interessant, aixi que el comparteixo
aqui. El fet es que en debats sobre la privacitat es comu trobar gent
que considera la privacitat un concepte social recent, com si
anteriorment no existis aquesta necessitat humana, i que com a tal, es
pot prescindir d'ella. Tambe hi ha qui diu que no te res a amagar i per
tant no li importa que invaixin la seva privacitat.

Doncs l'argument a favor de la privacitat es l'existencia del jurament
hipocratic [1], que fan els estudiants de medicina quan es graduen, i
que va apareixer al segle V a. C. La part que es d'interes es la
seguent frase del jurament:

"Respetaré la privacidad de mis pacientes, pues no me confían sus
problemas para que yo los desvele."

Es a dir, no nomes veiem que la importancia de la privacitat existeix en
la societat des de fa mes de 2000 anys, sino que alhora crec que la
majoria de la gent compartim la idea que la informacio personal que
donem als metges ha de ser confidencial.

[1] https://es.wikipedia.org/wiki/Juramento_hipocr%C3%A1tico

--
Dhole