Re: [Lista Criptica] Bitcoin Energy Consumption Index

Author: vdo
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Bitcoin Energy Consumption Index
Proof of cooperation es un sistema molt interessant, pero pel que he
entès en algun event de Faircoin, el que proposa 'desmunta' d'alguna
manera les propietats de la blockchain, que es descentralitzada i
'trustless', no cal confiança entre parells.
No dubto de l'ètica i propósits del projecte i l'ecosistema que
l'envolta, pero sacrifica alguns trets fonamentals al l'implementar els
CVN (Cooperatively Validated Nodes).

També em sona, pero puc estar equivocat,  que hi havia una 'Master Key'
per a tot el sistema, que acaba sent un 'single point of failure.'

Una altra alternativa amb propietats economiques interessants es
Freicoin, que implenta el demurrage.

>>> [2]https://e-estonia.com/solutions/
>>> [3]https://www.quandl.com/data/BCHAIN/NTRAT-Bitcoin-Total-Number-of-Transactions