Re: [Lista Criptica] Netflix un peligro en potencia ?

Author: racoon
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] Netflix un peligro en potencia ?
de fet, Netflix és una empresa coneguda entre d'altres coses per un
concurs que va fer, on buscaven el millor algoritme de machine learning
que fes millors prediccions

en aquests dos links està més extés:

https://www.thrillist.com/entertainment/nation/the-netflix-prize

https://www.rtinsights.com/netflix-recommendations-machine-learning-algorithms/

Al final, al fer servir aquest tipus de plataformes, amb les accions que
hi fem alimentem les bases de dades, fent que afinin cada cop més la
perfilació, i per tant l'acuracy de les recomenacions que fan (siguin
productes a amazon, películes i sèries a netflix, o cançons a spotify,
vídeos a youtube, etc)

És interessant, perquè hi ha molta gent que quan li expliques això, no
els sembla malament, ja que d'aquesta manera la plataforma (en aquest
cas netflix), pot oferir millors suggeriments, que moltes vegades,
encerten de ple els gustos de la persona. I és que moltes vegades,
aquest tipus d'algoritmes de machine learning, poden fer prediccions
recomenant productes/sèries/cançons amb alta probabilitat de que agradin
a la persona usuària, donant-se el cas de que l'algoritme ja 'sap' què
t'agradarà abans que la pròpia persona ho sàpiga.

Sona molt distòpic, però fa uns anys que ja hi estem dins